Adatvédelmi szabályzat

A tájékoztatás célja

Jelen személyes adatok kezeléséről szóló tájékoztató célja, hogy információt nyújtson arról, hogyan vigyázunk a vizsgálati alanyok személyes adatainak védelmére, valamint hogyan gyűjtjük és kezeljük az üzleti szereplőkre vonatkozó adatokat. Kérjük, olvassa el ezt a tájékoztatót figyelmesen.  

Tisztában vagyunk azzal, hogy az általunk kezelt üzleti szereplőkre vonatkozó adatok egy része személyes adatnak minősülhet, mivel egyéni személyekhez kapcsolódik. Ezért az alábbiakban tájékoztatást adunk a személyes adatok kezeléséről. 

CompanyWall Kft. Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14., Adószám: 32360183-2-43, Cégjegyzékszám: 01-09-420064, bejegyezve a Budapesti Törvényszék Cégbíróságán (továbbiakban: CompanyWall vagy adatkezelő)  

Adatvédelmi tisztviselő

A COMPANYWALL adatvédelmi tisztviselőt nevezett ki: Matjaž Šiška. Minden, az Ön adatai kezelésével és az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i 2016/679/EU általános adatvédelmi rendeletében (GDPR) előírt jogok érvényesítésével kapcsolatos kérdés esetén fordulhat az adatvédelmi tisztviselőhöz az alábbi módokon:

  • postai úton a következő címre: CompanyWall Kft. Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14., az Adatvédelmi Tisztviselő részére
  • e-mailben: GDPR@COMPANYWALL.HU.

Az általunk kezelt adatok

A COMPANYWALL kft. adatkezelőként az alábbi adatokat kezeli az üzleti szereplőként (vállalkozók, szabadfoglalkozásúak, családi mezőgazdasági vállalkozások vagy más üzleti tevékenységet folytató személyek, továbbiakban: vállalkozók vagy vizsgálati alanyok) minősülő természetes személyekről)

  • Név
  • Cím és székhely
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Adóazonosító szám
  • Funkció (tulajdonos, meghatalmazott képviselő, tulajdonos)
  • Nyilvántartási szám (vállalkozói nyilvántartás, kamara tagsági szám,stb)
  • Vállalkozásazonosító szám (Állami Statisztikai Hivatal)
  • Üzleti szereplő azonosító szám (Központi Statisztikai Hivatal)
  • Bankszámlaszám
  • Tevékenység felfüggesztése, csődeljárás és felszámolás (nyilvános bírósági döntések)
  • Vállalkozás megszűnése és törlés a megfelelő nyilvántartásból

 

A feldolgozás jogalapja

Szabályozások

A COMPANYWALL az adatkezelés során elsősorban az alábbi jogszabályokat alkalmazza:

Szabályozások:


A fenti jogszabályok idővel módosulhatnak; ilyen esetben az adatkezelés a hatályos módosítások és kiegészítések alapján történik.
 

A CompanyWall szolgáltatásait szerződés keretében nyújtja ügyfeleinek (szolgáltatás felhasználói), valamint általános szerződési feltételek alapján. A szolgáltatások keretében a CompanyWall portálon a vállalkozásokra vonatkozó üzleti adatokat biztosítanak.

Hozzájárulás

A CompanyWall Kft. a szolgáltatásai felhasználóinak személyes adatait az ő hozzájárulásuk alapján kezeli, amelyet a CompanyWall rendszerébe történő regisztrációkor adnak meg.

Legitim érdek

A CompanyWall úgy ítéli meg, hogy legitim érdeke áll fenn a személyes adatok feldolgozására abban az esetben, amikor a feldolgozás nem más jogalapon történik. Ilyen feldolgozás esetén az az érdek érvényesül, hogy a szolgáltatás felhasználói, valamint a szélesebb nyilvánosság számára átlátható, teljes és pontos információk álljanak rendelkezésre a piacon működő vállalkozásokról, hogy az egyének megalapozott üzleti döntéseket hozhassanak, beleértve az üzleti csalások megelőzését és az üzlet biztonságának megőrzését.
Ekkor gondos mérlegelést végzünk annak megállapítására, hogy a vizsgált személy az adatok gyűjtésekor és az adott kontextusban ésszerűen elvárhatja-e a feldolgozást a megjelölt célra. Az adatkezelő dokumentálta és vizsgálta a feldolgozás legitim érdekeit a „Legitim érdek arányossági teszt” dokumentumban.

A feldolgozás célja

A CompanyWall a személyes adatokat a nyilvántartott tevékenységeinek ellátása, jogszabályi kötelezettségek teljesítése, valamint a CompanyWall-t terhelő jogok és kötelezettségek végrehajtása érdekében gyűjti, kezeli és használja, a szerződésekben foglaltak szerint.

Adatmegőrzési idő

A gyűjtött személyes adatokat addig őrizzük, ameddig a gyűjtés célja fennáll. A személyes adatok tárolási ideje a feldolgozás céljától, jogszabályi előírásoktól és üzleti igényektől függ, és pontosan meghatározott a Személyes adatok kezelési szabályzatában, amely elérhető a CompanyWall portálján, valamint kérésre a vizsgált személy számára. Az itt felsorolt személyes adatok tárolási idejének meghatározásakor a következő kritériumokat vesszük figyelembe:

 

  • a tárolás szükséges a megfelelő cél eléréséhez, 
  • a tárolás szükséges az üzleti kapcsolat fenntartásához a vizsgált személlyel, 
  • a tárolás a vizsgált személy beleegyezésén alapul, és/vagy
  • a tárolást a vonatkozó jogszabályi rendelkezések írják elő.
     

Kivel osztjuk meg az adatait

Az üzleti tevékenységre vonatkozó személyes adatok hozzáférhetőek a szolgáltatásunk felhasználói és a portálunkra látogató szélesebb nyilvánosság számára: https://www.companywall.hu 
Felhasználóink:

  • Üzleti szereplők (gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók és egyéb vállalkozók)
  • Állami szervek, közintézmények, közügynökségek, közalapítványok és egyéb közjogi személyek
  • Felhasználók, az ő kifejezett kérésük alapján, amennyiben megfelelő jogalap áll rendelkezésre

A munkavállalóink és más üzleti partnereink személyes adatait, akik természetes személyek, megoszthatjuk:

  • Szerződött partnereinkkel (adatfeldolgozók, könyvelőirodák, ügyvédek, a CompanyWall portál karbantartását végző szolgáltatók)
  • Adóhatósággal, kötelező biztosítási intézetekkel, bankokkal és egyéb közszervi hatóságokkal, amikor ez szükséges a vizsgált személy jogainak, kötelezettségeinek vagy érdekeinek érvényesítéséhez

Adatok harmadik országokba történő továbbítása

Személyes adatokat továbbíthatunk a szerződött adatfeldolgozónknak, amely az Egyesült Királyságban működik, ahol az Európai Bizottság határozatot hozott az adatvédelmi szint megfelelőségéről.

Az adatok gyűjtésének forrásai

Személyes adatokat gyűjtünk:

  • Közvetlenül az érintettektől – a CompanyWall portál rendszerébe történő regisztráció során a szolgáltatások igénybevételének céljából, illetve más módon (például e-mailben vagy egyéb kommunikációs eszközök útján) megadott adatok.
  • Nyilvános nyilvántartásokból – például telefonkönyvekből, hivatalos weboldalakról, a cégbíróság közzétételeiből, az egyéni vállalkozók nyilvántartásából, egyesületi, politikai párt- és közintézményi nyilvántartásokból, valamint közösségi hálózatokról.
  • Üzleti szerződésekből – a nyilvános szolgáltatók (pl. Nemzeti Adó- és Vámhivatal – NAV, Központi Statisztikai Hivatal – KSH, Magyar Államkincstár) vagy más hivatalos partnerek által szolgáltatott adatokból.

Az érintettek jogai

Az érintettek az alábbi jogokat gyakorolhatják személyes adataik kezelése kapcsán:

  • Hozzáférés joga;
    Biztosítjuk, hogy hozzáférhess a tőlünk kezelt adatokhoz. Ez azt jelenti, hogy felveheted velünk a kapcsolatot, és másolatot kapsz arról, milyen személyes adataidat kezeljük és milyen célból.

  • Tiltakozás joga;
    Ellenkezhetsz bizonyos adatkezelésekkel, ha az adatok olyan célokra kerülnek feldolgozásra, amelyek nem szükségesek a szolgáltatásaink nyújtásához vagy jogi kötelezettség teljesítéséhez. Tiltakozhatsz az adatok további kezelésével szemben a korábbi hozzájárulás után. Ha tiltakozol, ez csökkentheti a szolgáltatásaink igénybevételének lehetőségét.

  • Az adatkezelés korlátozásához való jog;
    Jogod van kérni, hogy bizonyos célokra ne kezeljük tovább személyes adataidat. Ebben az esetben az érintett adatokat a jövőben nem használjuk fel azokra a célokra, amelyekre a korlátozás vonatkozik.

  • Adathordozhatósághoz való jog;
    Jogod van kérni, hogy az adataidat strukturált, általánosan használt és géppel olvasható formátumban küldjük el, hogy más adatkezelőnek átadhasd. Ez csak azokra az adatokra vonatkozik, amelyeket közvetlenül tőled kaptunk.

  • Helyesbítéshez való jog; 
    Az érintett kérheti, hogy a róla kezelt hibás vagy hiányos adatokat haladéktalanul javítsuk. Ha az adatokat nyilvános nyilvántartásokból szerezzük, először az adott szervezethez kell fordulni a javításért.

  • Törléshez való jog;
    Jogod van kérni személyes adataid törlését adatbázisainkból. Kérelmednek eleget teszünk, kivéve, ha jogi alapunk van az adatkezelésre.

  • Panasszal élés joga az illetékes hatóságnál;
    Ha az érintett úgy véli, hogy adatkezelése jogsértő, közvetlenül fordulhat az adatvédelmi hatósághoz (Adatvédelmi Hatóság) vagy az illetékes bírósághoz.

  • Hozzájárulás visszavonásának joga
    A hozzájárulással gyűjtött személyes adatokat töröljük, ha az érintett visszavonja a hozzájárulást, bármikor. A visszavonás következménye, hogy a CompanyWall nem kezeli tovább az adatokat a megadott célokra. A hozzájárulás visszavonásához az érintett felveheti a kapcsolatot a CompanyWall illetékesével az alábbi e-mail címen: gdpr@companywall.hu.

A Companywall.hu portálon adatokat automatikusan dolgozunk fel, amikor az adatokat nyilvános nyilvántartásokból vagy más, korábban említett forrásokból vesszük át, illetve amikor az ilyen adatokat a CompanyWall portálon egységes formában jelenítjük meg. A szolgáltatások egy része továbbá bonitási jelentések készítése, amelyek grafikus ábrázolásokat tartalmaznak numerikus adatokból, vagy az adatok automatikus osztályozását szolgálják az áttekinthetőség érdekében. Ezzel a feldolgozással nem változtatjuk meg az adatok tartalmát. Nem hozunk döntéseket, amelyek jogi következményekkel járnának az érintettekre nézve.

Kérjük, hogy az e tájékoztató minden részének, valamint az egyéb személyes adatkezelési körülmények részletes megértéséhez tanulmányozza adatkezelési szabályzatunkat és más közzétett dokumentumainkat.